دوره 39 (1403)
دوره 38 (1402)
دوره 37 (1401)
دوره 36 (1400)
دوره 35 (1399)
دوره 34 (1398)
دوره 33 (1397)
دوره 32 (1396)
دوره 31 (1395)
دوره 30 (1394)
دوره 29 (1393)
دوره 28 (1392)
دوره 27 (1391)
دوره 26 (1390)
دوره 25 (1389)
دوره 24 (1388)
دوره 23 (1387)
دوره 22 (1386)
دوره 21 (1385)
دوره 20 (1384)
دوره 19 (1383)
دوره 18 (1382)
دوره 17 (1381)
دوره 16 (1381)
دوره 15 (1380)
دوره 14 (1380)
دوره 13 (1379)
دوره 12 (1379)
دوره 11 (1379)
دوره 10 (1379)
دوره 9 (1378)
دوره 8 (1378)
دوره 7 (1377)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1377)
دوره 3 (1376)
دوره 2 (1376)
دوره 1 (1375)
تحلیل و بررسی ساختار بازار واردات مبلمان چوبی اتاق خواب در ایران

بهروز نیسیانی؛ مجید عزیزی؛ بهنام غلامپور؛ هادی غلامیان؛ نعمت محبی

دوره 37، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 38-58

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2021.355765.1695

چکیده
  یکی از مهمترین اهداف اقتصادی هر دولت یا نظام اقتصادی، حفظ وضعیت رقابتی در هر بازار است. رقابـت در بازار درنهایت موجـب بهبود رفاه مصرف­کنندگان و عملکرد اقتصادی مـی­شـود. تجزیه‌وتحلیل بازار برای تصمیم­گیری­های مناسب توسط نهادهای مرتبط مستلزم شناخت ساختار آن است. برای قضاوت در مورد میزان رقابت و انحصار در هر بازار، اساساً از ...  بیشتر

بررسی وضعیت بازرگانی خارجی مبلمان، تعیین و اولویت‌بندی شاخص‌های تأثیرگذار بر توسعه صادرات (مطالعه موردی مبلمان خانگی)

حسن علیزاده؛ محمد مهدی فائزی پور؛ مجید عزیزی؛ محسن ضیایی

دوره 29، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 299-309

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2014.5695

چکیده
  صنعت مبلمان ازجمله صنایعی است که از سهم قابل توجهی در تجارت جهانی برخوردار است، بنابراین رشد و توسعه این صنعت و فراهم آوردن زمینه حضور هدفمند آن در بازارهای جهانی می­تواند تأثیر بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی و کسب درآمدهای غیر نفتی برای کشور داشته باشد. در این مطالعه وضعیت تجارت خارجی مبلمان خانگی و همچنین تعیین و اولویت­بندی ...  بیشتر

مدیریت و اقتصاد چوب
بررسی و شناسایی شاخص های مؤثر وفاداری مشتری به برند در صنعت مبلمان با روش تحلیل سلسله مراتبی

محمد غفرانی؛ وجیحه فرشچی؛ مجید عزیزی

دوره 29، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 310-323

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2014.5692

چکیده
  امروزه تولید ها یی در کسب سود موفق میگردند که در جلب رضایت مشتریان خود در بازارهای هدف بیشتر تلاش نمایند و وفاداری مشتری را نسبت به برند خود ایجاد نمایند . از این رو هدف از این پژوهش بررسی و شناسایی شاخصهای مؤثر بر وفاداری مشتری به برند در صنعت مبلمان به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی است. برای این منظور با بررسی مطالعات و پژوهش های صورت ...  بیشتر