الهام گودرزی؛ آژنگ تاج دینی؛ شادمان پورموسی؛ احمد جهان لتیباری؛ مهران روح نیا
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی انتظارات و ترجیحات مصرفکنندگان مبلمان منزل و اداری با استفاده از آزمونهای ناپارامتری است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان صنعت مبلمان چوبی منزل و اداری در شهر تهران بوده و روش نمونهگیری، طبقهبندیشده میباشد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. شاخصهای تأثیرگذار اولیه با مطالعه منابع ...
بیشتر
هدف از این پژوهش شناسایی انتظارات و ترجیحات مصرفکنندگان مبلمان منزل و اداری با استفاده از آزمونهای ناپارامتری است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان صنعت مبلمان چوبی منزل و اداری در شهر تهران بوده و روش نمونهگیری، طبقهبندیشده میباشد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. شاخصهای تأثیرگذار اولیه با مطالعه منابع موجود گزینش و مدل وان و همکاران، بهعنوان مدل پایه در نظر گرفته شد. بعد از انجام مطالعات لازم، تنظیم پرسشنامه محقق ساخت و تحلیل عاملی دادهها، الگوی مفهومی تحقیق طراحی و با انجام یک تحقیق میدانی و تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t- استودنت و آزمون فریدمن ارتباط بین ترجیحات مصرفکنندگان با 5 عامل و 17 زیرشاخص بررسی گردید. پایایی دادههای بهدستآمده با روش آلفای کرونباخ تأیید شد. میانگین کلیه شاخصهای مورد بررسی بر اساس نتایج آمار توصیفی در حد متوسط ارزیابی شدند. مقادیر کمینه و بیشینه و انحراف معیار، عدم وجود دادههای پرت را نشان داد. با توجه به بزرگتر بودن سطح معناداری برای آزمون کولموگراف از خطای 5%، متغیرها منطبق بر توزیع نرمال فرض شدند. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین کلیه شاخصهای تحقیق و ترجیحات مصرفکننده در مورد مبلمان منزل و اداری وجود دارد. بر اساس نتایج آزمون تیتک نمونهای، مصرفکنندگان در خرید مبلمان چوبی منزل و اداری عوامل مسئولیتپذیری شرکت، ویژگیهای محصول و فروشنده و عوامل داخلی را بیشتر از حد متوسط و عوامل ایمنی و ویژگیهای زیست محیطی را عملاً در حد متوسط ترجیح میدهند. ویژگیهای فروشنده، عوامل داخلی، عوامل مسئولیتپذیری شرکت، ویژگیهای محصول و عوامل ایمنی و ویژگیهای زیست محیطی، بهترتیب اولویتبندی شاخصها بر اساس آزمون فریدمن بهدست آمد.
مدیریت و اقتصاد چوب
آژنگ تاج دینی؛ احمدرضا اسکندری؛ شادمان پورموسی
چکیده
درتحقیق حاضر به بررسی رفتار مصرف کنندگان در فرایند تصمیم گیری برای خرید مبلمان چوبی خانگی داخلی و خارجی پرداخته شده است. جامعه آماری را در این تحقیق کلیه مشتریان مبلمان چوبی خانگی در بازار مبل یافت آباد تشکیل می دادند که 385نفر از آنها بر اساس جدول کرجسی- مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. پس از انجام تحقیقات و بررسی های ...
بیشتر
درتحقیق حاضر به بررسی رفتار مصرف کنندگان در فرایند تصمیم گیری برای خرید مبلمان چوبی خانگی داخلی و خارجی پرداخته شده است. جامعه آماری را در این تحقیق کلیه مشتریان مبلمان چوبی خانگی در بازار مبل یافت آباد تشکیل می دادند که 385نفر از آنها بر اساس جدول کرجسی- مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. پس از انجام تحقیقات و بررسی های اولیه با توجه به مسائل مطرح شده و اهمیت موضوع وتعیین اهداف پژوهش، 5 متغیر مکنون عوامل فرهنگی، ترجیحی، فروش، کیفیتی و زیبایی به عنوان شاخص های موثر درخرید مبلمان چوبی خانگی و انتخاب محصول وارداتی در قیاس با تولیدات داخلی کشورمطرح گردید. برای جمع آوری دادههای استنباطی از پرسشنامه محقق ساخته و برای داده های کتابخانه ای از مطالعه منابع ، پایاننامهها و مقالات پژوهشی مورد نظر در این رابطه استفاده گردید. در بخش آمار توصیفی، داده های بدست آمده توسط نرم افزارSPSS وبه منظور تعیین رابطه میان متغیرها، توسط نرم افزار لیزرل برای انجام معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مدل مورد پژوهش در مدل های اندازه گیری مرتبه اول و مدل ساختاری برازش مناسبی داشته است. در مدل اندازه گیری شاخصهای اندازه گیری بار عاملی معناداری ایجاد کرده ، این موضوع نشان می دهد که مدل به درستی از ادبیات نظری تعیین گشته و سنجه های اندازه گیری آن بدرستی شناسایی شده است و این موجب روایی بالای ابزار اندازه گیری تحقیق گردید. همچنین کلیه متغیرهای مکنون مورد ذکر و ابعاد آن به عنوان سازه های مدل ساختاری پیشنهادی برترجیحات مشتریان در فرآیند تصمیم گیری خرید مبلمان چوبی خانگی داخلی و خارجی(خریداران) تاثیر گذار است.