دوره 39 (1403)
دوره 38 (1402)
دوره 37 (1401)
دوره 36 (1400)
دوره 35 (1399)
دوره 34 (1398)
دوره 33 (1397)
دوره 32 (1396)
دوره 31 (1395)
دوره 30 (1394)
دوره 29 (1393)
دوره 28 (1392)
دوره 27 (1391)
دوره 26 (1390)
دوره 25 (1389)
دوره 24 (1388)
دوره 23 (1387)
دوره 22 (1386)
دوره 21 (1385)
دوره 20 (1384)
دوره 19 (1383)
دوره 18 (1382)
دوره 17 (1381)
دوره 16 (1381)
دوره 15 (1380)
دوره 14 (1380)
دوره 13 (1379)
دوره 12 (1379)
دوره 11 (1379)
دوره 10 (1379)
دوره 9 (1378)
دوره 8 (1378)
دوره 7 (1377)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1377)
دوره 3 (1376)
دوره 2 (1376)
دوره 1 (1375)
بررسی رویکرد تولیدکنندگان داخلی مبلمان نشیمن در تولید و فروش این محصولات

محمد غفرانی؛ افروز غیاث وند

دوره 31، شماره 4 ، دی 1395، ، صفحه 581-594

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2016.106288

چکیده
  امروزه کارشناسان معتبرترین بخش از صنعت مبلمان جهان، موجودیت و پتانسیل های صنعت مبلمان ایران را به رسمیت می شناسند و مهمتر این که برای آن شانس رشد و توسعه بسیار زیادی قائل هستند. هدف از این تحقیق بررسی دیدگاه تولیدکنندگان داخلی مبلمان نشیمن در زمینۀ تولید و فروش این محصولات می باشد. در این راستا با کسب اطلاع از نظر متخصصین آگاه دانشگاهی ...  بیشتر

مدیریت و اقتصاد چوب
کاربرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی دررتبه‌بندی شاخص‌های موثر بررقابت‌ پذیری صنعت مبلمان چوبی در ایران

الهام گورزی؛ آژنگ تاج دینی

دوره 30، شماره 4 ، دی 1394، ، صفحه 578-594

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2015.102892

چکیده
  از دﻻﻳل ﻣﻬﻢ ﻧﺎﻛﺎﻣﻲ ﺷﺮکت‌های ﺗﻮﻟﻴﺪی در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺑﻴﻦاﻟﻤﻠﻠﻲ، ﻣﻲﺗﻮان ﺑﻪ ﻋﺪم رﻗﺎﺑﺖﭘﺬﻳﺮی آن‌ها در قیاس با رقبا اﺷﺎره ﻧﻤﻮد، لذا هدف از این مطالعه تعیین و رتبه‌بندی شاخص‌های موثر بر رقابت‌پذیری صنعت مبلمان چوبی ایران با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی می‌باشد. برای این منظور با مطالعات و بررسی پژوهش‌های ...  بیشتر

بررسی وضعیت بازرگانی خارجی مبلمان، تعیین و اولویت‌بندی شاخص‌های تأثیرگذار بر توسعه صادرات (مطالعه موردی مبلمان خانگی)

حسن علیزاده؛ محمد مهدی فائزی پور؛ مجید عزیزی؛ محسن ضیایی

دوره 29، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 299-309

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2014.5695

چکیده
  صنعت مبلمان ازجمله صنایعی است که از سهم قابل توجهی در تجارت جهانی برخوردار است، بنابراین رشد و توسعه این صنعت و فراهم آوردن زمینه حضور هدفمند آن در بازارهای جهانی می­تواند تأثیر بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی و کسب درآمدهای غیر نفتی برای کشور داشته باشد. در این مطالعه وضعیت تجارت خارجی مبلمان خانگی و همچنین تعیین و اولویت­بندی ...  بیشتر

شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم‌گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل)

مصطفی ملکی گلندوز؛ آژنگ تاج دینی؛ شادمان پور موسی؛ ابراهیم آقا رفیعی

دوره 28، شماره 4 ، بهمن 1392، ، صفحه 691-708

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2014.4460

چکیده
  رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی به‌مزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع به‌ویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرف‌کنندگان با سلیقه‌ها و نگرش‌های متفاوتی روبرو هستند، از ...  بیشتر

بررسی شاخص‌های مؤثر بر واردات محصولات مبلمان چوبی به ایران

آژنگ تاج دینی؛ امیر حسین تقدسی؛ شادمان پورموسی؛ احمد جهان لتیباری؛ وحید رضا صفدری

دوره 28، شماره 2 ، تیر 1392، ، صفحه 205-223

https://doi.org/10.22092/ijwpr.2013.2776

چکیده
  در طی سالیان اخیر با توجه به نوآوری‌های صورت پذیرفته در تولید، بسته‌بندی و حمل ونقل انواع مبلمان چوبی، تجارت جهانی این محصولات رشد چشمگیری داشته است. این مسئله به‌همراه برخی مشکلات چشمگیر در تولید و بازاریابی، سبب گردیده واردات انواع مختلف مبلمان چوبی به ایران از رشد قابل ملاحظه‌ای در طی سالیان اخیر برخوردار باشد. جهت حصول ...  بیشتر