مصطفی ملکی گلندوز؛ آژنگ تاج دینی
چکیده
DOR:98.1000/1735-0913.1398.34.488.69.4.1576.1610 در حال حاضر تغییر و تحولات به قدری شتابان ،سریع و در حال وقوع است که تولید کننده گان محصولات چوبی امروزی را وا داشته است با عرضه و خدمات نو آورانه بقای خود را تضمین کنند.این امر مستلزم توجه جدی و عملی به تولید کار آفرینانه است. زمانی که کار آفرینی به عنوان شیوه زندگی توسط افراد یک جامعه پذیرفته شود ،آن جامعه ...
بیشتر
DOR:98.1000/1735-0913.1398.34.488.69.4.1576.1610 در حال حاضر تغییر و تحولات به قدری شتابان ،سریع و در حال وقوع است که تولید کننده گان محصولات چوبی امروزی را وا داشته است با عرضه و خدمات نو آورانه بقای خود را تضمین کنند.این امر مستلزم توجه جدی و عملی به تولید کار آفرینانه است. زمانی که کار آفرینی به عنوان شیوه زندگی توسط افراد یک جامعه پذیرفته شود ،آن جامعه بسیار سریع توسعه می یابد. فعالیت های کار آفرینانه مبلمان چوبی همواره به دنبال تغییرات است و به آن پاسخ می دهد فرصت را شناسایی و ارزشهای با مخاطره پذیری این صنعت را دچار تحول و ماهیت صنعت چوب را آشکار می سازد. پژوهش حاضر کوشیده است تا شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تولید کارآفرینانه محصولات صنعت مبلمان چوبی را بررسی کند، چرا که امنیت اقتصادی آینده صنعت چوب تا حدی زیادی بر کیفیت کار آفرینان متکی است. در این تحقیق از روش تحلیلی توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. جامعه تحقیق صاحب نظران،تولید کنندگان،کارآفرینان صنعت چوب هستند،که از طریق پاسخ دادن به سوالات پرسشنامه به تحقیق یاری رسانند. دادهها با استفاده الگوریتم تصمیم گیری چند معیاره(آنتروپی و تاپسیس)مورد تحلیل و رتبه بندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد در شاخص عوامل انسانی،اقتصادی، قانون و مقررات،ساختار و نشاط صنعت مبلمان و فنی، زیر شاخص های ظرفیت کارآفرینی فردی،نیروی کار ماهر،کنترل قیمت های تولیدی محصولات مبلمان،ضمانت واقعی محصول پس از فروش و طراحی و ایده سازی به ترتیب رتبه های نخست پژوهش را کسب کردند.
مصطفی ملکی گلندوز؛ آژنگ تاج دینی؛ شادمان پور موسی؛ ابراهیم آقا رفیعی
چکیده
رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع بهویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرفکنندگان با سلیقهها و نگرشهای متفاوتی روبرو هستند، از ...
بیشتر
رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع بهویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرفکنندگان با سلیقهها و نگرشهای متفاوتی روبرو هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد. برهمین اساس در تحقیق حاضر سعی شده که ابتدا عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از محصولات مبلمان خانگی را براساس مطالعات کتابخانهای و نظرات و اظهارات مشتریان شناسایی و بعد با کمک روش اولویتبندی ترجیحی براساس تشابه به پاسخ ایدهآل که یکی از مهمترین روشهای تصمیمگیری چندمعیاره میباشد، اهمیت هریک از عوامل مذکور را بر رضایت مشتریان تعیین کنیم. براساس نتایج بدست آمده، اجزای مفهومی مدل مشتمل بر شش شاخص زیبایی و ظاهر محصول، فرایند و کیفیت محصول، اقتصادی، سیستم توزیع و تحویل، خدمات فروش و ارزشگذاری محصول و 35 زیر شاخص میباشد. رتبهبندی زیر شاخصها نشان میدهد که زیر شاخصهای تناسب با فضای داخلی محیط، کیفیت مناسب پارچه، فوم و قطعات چوبی، عمر مفید محصول با توجه به قیمت خرید، تحویل به موقع محصول، میزان صداقت و راستگویی کارکنان فروش در هنگام ارائه مشخصات فنی محصول و برتری محصولات مبلمان خانگی چوبی در قیاس با محصولات مشابه دارای بیشترین میزان نزدیکی بوده و مهمترین اجزای تأثیرگذار بر رضایت مشتری از محصولات مبلمان خانگی بوده و زیر شاخصهای اندازه و حجم محصول، قابلیت تعمیرپذیری، ارائه تسهیلات مختلف خرید از سوی شرکت، نحوه نصب قطعات، ارائه کتابچه شناسه محصول در هنگام فروش و توجه به مسائل زیستمحیطی در هنگام انتخاب محصول عواملی هستند که کمترین تأثیر را بر رضایت مشتری دارند.