نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی کارشناسی ارشد /دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

2 دانشیار گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج،

3 استادیار /دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

چکیده

در این پژوهش ، تاثیر طراحی محصولات متنوع این صنعت در جلب رضایت مشتریان نهایی بررسی گردید. برای این منظور، متغیرهای تحقیق عبارتند از:ویژگی های ظاهری ،کیفیت ،قیمت گذاری، سیستم توزیع، خدمات پس از فروش و ارزش درک شده ویک متغیر تعدیل گر جنسیت.. جامعه آماری این پژوهش عبارت از کلیه مشتریان صنعت مبلمان چوبی خانگی استیل در شهر تهران است . برای بررسی و آزمون مدل مفهومی ارائه شده ، از روش معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS استفاده می شود. نتایج نشان داد که مدل مورد پژوهش در مدل های اندازه گیری مرتبه اول و مرتبه دوم و مدل ساختاری برازش مناسبی داشته است. در مدل اندازه گیری شاخص‌های اندازه گیری بار عاملی معناداری ایجاد کرده ، این موضوع نشان می دهد که مدل به درستی از ادبیات نظری تعیین گشته و سنجه های اندازه گیری آن بدرستی شناسایی شده است و این موجب روایی بالای ابزار اندازه‌گیری تحقیق گردید. متغیر های ویژگی های ظاهری ،کیفیت ، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش و ارزش درک شده در سطح اطمینان 99 درصد بر رضایت مشتریان مبلمان چوبی خانگی تاثیر گذار هستند. اما تأثیر متغیر سیستم توزیع بر رضایت مشتریان مورد تایید واقع نشد.همچنین با توجه به نتایج بدست آمده مشخص است که متغیرجنسیت فقط رابطه ی متغیر ویژگی های ظاهری با رضایت مشتریان را آن هم در سطح معناداری 90 درصد مورد تعدیل قرار می دهد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

-Alizadeh, H., Faezipour, M., Azizi, M. and Ziaei, M., 2014. Survey the situation of furniture foreign trade, determine and prioritize the influencing indexes on export development (Case study: Household Furniture). Iranian Journal of Wood and Paper Science Research, 29(2): 299-309
-Baron, R. M., and Kenny, D. A., 1986. The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173-1182
-Bonabeau, R., Armstrong, R., and Bodick, N., 2008.A more rational approach to new-product development. Harvard Business Review, 86(3):96-99
-Dougherty, D., 1992. Interpretive barriers to successful product innovation in large firms. Organization Science, 3(2):179-202
-Ghofrani, M., Farshchi, V. and Azizi, M., 2014.Investigate and identify the indicators of customer loyalty to the brand in the furniture industry by AHP. Iranian Journal of Wood and Paper Science Research, 29(2): 310-323.
-Hajati Modaraee, S. and Jalalzadeh, B., 2006. Defining aesthetic values in designing furniture for young familie, Bagh-E-Nazar, 30:30-48
-Hansemark, O.C. and Albinsson, M., 2004.Customer satisfaction and retention: the experiences of individual employees. Managing Service Quality, 14(1): 40-57
-Hooman, H.A., 2002. Statistical inference in social sciences. Parsa Publishing Co. Iran. 412pp.
-Hooman, H.A., and Asgari, A., 2005.Factor Analysis: it’s difficulties and constrains. Journal of Psychology and Education, 35(2): 1-20
-Jafari Khanshir,S., Radfar, R.and Hasnavi, R., 2012. Identifying and prioritizing the key factors of success in a new product development with the aim of Adaptive Fuzzy inference system. The industrial management periodical. 21(?):68-81
-Kavoosi, S.M. and Saghaee, A., 2005.Methods of measuring customer satisfaction. Sabzan Publishing, Iran, 526pp.
-Koleini Mamaghani, N. and Khorram, M., 2008. The effect of the perception in new product design process. The International Engineering Issue. 19(10):151-160
-Kotler, P.,keller,K.L., 2006. Marketing Management: Analysis, 8th ed. Prentice Hall, U.S.A., 425pp.
-La, K. V., and Kandampully, J., 2004. Market oriented learning and customer value enhancement through service recovery management. Managing Service Quality: An International Journal, 14(5): 390-401.
-Lihra, T., Buehlmann, U. and Graf, R., 2012.Customer preferences for customized household furniture. Journal of Forest Economics, 18(2):94-112.
-Maleki, Gh., M.,Tajdini, A., Pourmousa, Sh. and Agharafie, E., 2014. Identifying and ranking of the effective factors on customer satisfaction of the household wood furniture industry by Multi-Attribute Decision Making Methods (Case Study: Wood home furniture).Iranian Journal of Wood and Paper Science Research, 28(4):700-717. 
-Nemli,G., Hiziroglu, S., Serin,H., Akyuz, K.C., Akyuz, I. and Toksoy, D., 2007.A perspective from furniture and cabinet manufacturers in Turkey. Building and Environment,42(14): 1699-1706
-Noorbakhsh, S.K., Mir Ebrahim Esfahani, S.A. and Vahabi,S.R., 2010. Assessimg  the customer satisfaction of Isaco company at services after selling products according to canoe model, The management periodical,9(25):55-64
-Ramezanpour, A., Soltani, S., and Nowpasand, M., 2013. Survey of new product development and its relationship with competitive advantage. Journal of Commercial Surveys, 63(?):85-98
-Rangavar, H., and Khojasteh Rou,S., 2014.Investiating the effective index on customers choice in buying furniture, Iranian Journal of Wood and Paper industries, 5(1): 153-164
-Shan, Q., and Chen, Y.,  2011.Product module identification based on assured customer requirements. Pricedia Engineering ,15(?): 5313-5317
-Soofi, B., and Ravand, M., 2008.The customer satisfaction measurement of the quality of new product/Service based on canoe model, The sixth management international conference. Iran, 21-23 December,88-96.
-Szymanowski, E. and Olkowicz, M., 2010.Implementing new products the chance of furniture industry development. Forestry and Wood Technology, 72(2010):350-354
-Taghavi Fard, M.T. and Akhbari, M., 2006. The process of new product layout. Tadbir  Scientific Monthly ,18(184): 54-58
-Toivonen, R., 2011. Dimensionality of quality from a customer perspective in the wood industry, PhD Thesis, Department of Forest Science, University of Helsinki, Helsinki.
-Tajdini, A., Rabie, D., Jahan Latibari, A. and Pourmousa, Sh., 2011. Study on effective indexes on exports of wooden furniture in Iran. Journal of Sciences and Techniques in Natural Resources, 6(2): 71-87.
-Tan, K.C., and Pawitra, A., 2001.Integrating SERVQUAL and kano’s model, into QFD for service excellent development. Managing Service Quality, 11(6): 418-430.
-Van kleef, E., Van trijp, H. and Luning, p., 2005 . Consumer research in the early stages of new product development a critical review of methods and techniques. Food quality and preference , 16(3):181-201