مدیریت و اقتصاد چوب
حامد احمدی؛ آژنگ تاج دینی؛ امیر لشگری
چکیده
در این پژوهش ، تاثیر طراحی محصولات متنوع این صنعت در جلب رضایت مشتریان نهایی بررسی گردید. برای این منظور، متغیرهای تحقیق عبارتند از:ویژگی های ظاهری ،کیفیت ،قیمت گذاری، سیستم توزیع، خدمات پس از فروش و ارزش درک شده ویک متغیر تعدیل گر جنسیت.. جامعه آماری این پژوهش عبارت از کلیه مشتریان صنعت مبلمان چوبی خانگی استیل در شهر تهران است . برای ...
بیشتر
در این پژوهش ، تاثیر طراحی محصولات متنوع این صنعت در جلب رضایت مشتریان نهایی بررسی گردید. برای این منظور، متغیرهای تحقیق عبارتند از:ویژگی های ظاهری ،کیفیت ،قیمت گذاری، سیستم توزیع، خدمات پس از فروش و ارزش درک شده ویک متغیر تعدیل گر جنسیت.. جامعه آماری این پژوهش عبارت از کلیه مشتریان صنعت مبلمان چوبی خانگی استیل در شهر تهران است . برای بررسی و آزمون مدل مفهومی ارائه شده ، از روش معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS استفاده می شود. نتایج نشان داد که مدل مورد پژوهش در مدل های اندازه گیری مرتبه اول و مرتبه دوم و مدل ساختاری برازش مناسبی داشته است. در مدل اندازه گیری شاخصهای اندازه گیری بار عاملی معناداری ایجاد کرده ، این موضوع نشان می دهد که مدل به درستی از ادبیات نظری تعیین گشته و سنجه های اندازه گیری آن بدرستی شناسایی شده است و این موجب روایی بالای ابزار اندازهگیری تحقیق گردید. متغیر های ویژگی های ظاهری ،کیفیت ، قیمت گذاری، خدمات پس از فروش و ارزش درک شده در سطح اطمینان 99 درصد بر رضایت مشتریان مبلمان چوبی خانگی تاثیر گذار هستند. اما تأثیر متغیر سیستم توزیع بر رضایت مشتریان مورد تایید واقع نشد.همچنین با توجه به نتایج بدست آمده مشخص است که متغیرجنسیت فقط رابطه ی متغیر ویژگی های ظاهری با رضایت مشتریان را آن هم در سطح معناداری 90 درصد مورد تعدیل قرار می دهد.
مصطفی ملکی گلندوز؛ آژنگ تاج دینی؛ شادمان پور موسی؛ ابراهیم آقا رفیعی
چکیده
رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع بهویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرفکنندگان با سلیقهها و نگرشهای متفاوتی روبرو هستند، از ...
بیشتر
رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی بهمزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع بهویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرفکنندگان با سلیقهها و نگرشهای متفاوتی روبرو هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد. برهمین اساس در تحقیق حاضر سعی شده که ابتدا عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از محصولات مبلمان خانگی را براساس مطالعات کتابخانهای و نظرات و اظهارات مشتریان شناسایی و بعد با کمک روش اولویتبندی ترجیحی براساس تشابه به پاسخ ایدهآل که یکی از مهمترین روشهای تصمیمگیری چندمعیاره میباشد، اهمیت هریک از عوامل مذکور را بر رضایت مشتریان تعیین کنیم. براساس نتایج بدست آمده، اجزای مفهومی مدل مشتمل بر شش شاخص زیبایی و ظاهر محصول، فرایند و کیفیت محصول، اقتصادی، سیستم توزیع و تحویل، خدمات فروش و ارزشگذاری محصول و 35 زیر شاخص میباشد. رتبهبندی زیر شاخصها نشان میدهد که زیر شاخصهای تناسب با فضای داخلی محیط، کیفیت مناسب پارچه، فوم و قطعات چوبی، عمر مفید محصول با توجه به قیمت خرید، تحویل به موقع محصول، میزان صداقت و راستگویی کارکنان فروش در هنگام ارائه مشخصات فنی محصول و برتری محصولات مبلمان خانگی چوبی در قیاس با محصولات مشابه دارای بیشترین میزان نزدیکی بوده و مهمترین اجزای تأثیرگذار بر رضایت مشتری از محصولات مبلمان خانگی بوده و زیر شاخصهای اندازه و حجم محصول، قابلیت تعمیرپذیری، ارائه تسهیلات مختلف خرید از سوی شرکت، نحوه نصب قطعات، ارائه کتابچه شناسه محصول در هنگام فروش و توجه به مسائل زیستمحیطی در هنگام انتخاب محصول عواملی هستند که کمترین تأثیر را بر رضایت مشتری دارند.